Beställnings- och användarvillkor
Beställnings- och användarvillkor
1. Allmänt
Dessa villkor gäller för beställningar där kunden (nedan "Kund") beställer en Cityspotting-produkt eller -tjänst eller flera produkter eller tjänster i en och samma beställning (nedan "Produkt"). Cityspotting-produkter avser alla objekt som finns tillgängliga för köp på Cityspotting-webbapplikationen, www.cityspotting.se-webbplatserna och andra marknadsplatser eller sociala medietjänster som förvaltas under Cityspotting-varumärket (som Instagram och Facebook-sidor).
Produkterna tillhandahålls av Fennoscandic Simulation Systems Oy (nedan Cityspotting), finskt organisationsnummer (Business ID): 3136431-7. Momsnummer FI31364317.
Digitalt åtkomliga Cityspotting-produkter används via Cityspotting-webbapplikationen som är tillgänglig genom en webbläsare. Användning av tjänsten kräver att man accepterar delning av enhetens platsinformation inom Cityspotting-webbapplikationen. Cityspotting lagrar inte användarens platsdata, men besökta platser (spots) sparas för att möjliggöra användning och progression av äventyret. Cityspotting kan inte spåra användarens detaljerade rörelser.
Utöver dessa villkor gäller även de aktuella användarvillkoren och reglerna för de produkter och tjänster som ingår i beställningen. Om kunden inte accepterar dessa villkor i sin helhet, har kunden inte rätt att använda produkten.
2. Beställningens uppkomst och tjänstens giltighet
En person under 15 år får använda tjänsten endast i sällskap av en vårdnadshavare eller en person över 18 år som utses av vårdnadshavaren.
En beställning anses vara slutförd när kunden får en bekräftelse på beställningen via e-post. Bekräftelsen på beställningen inkluderar även tillhandahållna inloggningsuppgifter eller aktiveringskoder och användarinstruktioner för digitalt innehåll.
3. Beställningspriser, leverans och fakturering
Priset på produkten är det pris som anges vid beställningstillfället.
Användningen av tjänster kräver att kunden loggar in på Cityspotting-webbapplikationen via sin mobila enhets webbläsare och aktiverar det köpta äventyret med den mottagna aktiveringskoden.
Om inget annat anges är Cityspotting digitala produkter tidsbegränsade. Tidsbegränsningen och dess längd anges i produktinformation på webbshopen. En tidsbegränsad prenumeration avslutas vid slutet av perioden utan separat uppsägning. Beroende på produkt och tjänst kan prenumerationen förnyas.
Betalning för beställningen kan göras genom internetbank eller kreditkort. Betalningen behandlas av Klarna Bank AB (huvudkontor: Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige). För mer information om Klarna, besök här, och för Klarnas användarvillkor, besök här. Klarna hanterar personuppgifter i enlighet med tillämplig lagstiftning och Klarnas integritetspolicy.
4. Ansvar och ersättning
Cityspotting ansvarar för det innehåll som produceras av sig själv och för webbapplikationen. Cityspotting ansvarar inte för några defekter eller störningar på kundens (eller annan slutanvändares) enheter eller programvara.
Kunden (eller annan slutanvändare) är ansvarig för att deras enhet har ett uppdaterat och aktuellt operativsystem och webbläsarapplikation för att använda tjänsten. Om tekniska problem uppstår vid användning av tjänsten bör kunden försöka åtgärda problemet med alternativa lösningar som föreslås av Cityspotting, inklusive att använda tjänsten i en annan webbläsare och/eller uppdatera programvaran.
Cityspotting är inte ansvarigt för några indirekta skador som kan uppkomma för kunden eller annan slutanvändare. Cityspotting är inte ansvarigt eller skyldigt att kompensera kunden för några funktionsfel i produkten, avbrott i tjänsten eller oförmåga att använda produkten.
Om det finns defekter eller brister i produkten har kunden rätt till återbetalning av köpesumman om Cityspotting inte kan rätta till defekten eller bristen inom rimlig tid efter att ha meddelats om den.
Cityspotting ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller för några indirekta skador som orsakas av defekt produktkondition eller försenad leverans.
Om Cityspotting slutar erbjuda produkten, förbinder sig Cityspotting att återbetala kunden ett belopp motsvarande den återstående åtkomsträtten till den nedlagda tjänsten. Kunden måste tillhandahålla Cityspotting med nödvändiga bankuppgifter för återbetalningen.
5. Ångerrätt
Enligt den svenska konsumentlagstiftningen har kunden rätt att ångra ett distansköp inom 14 dagar från det att produkten mottagits.
Kunden har inte rätt att ångra beställningen efter aktivering av produktens åtkomsträttigheter genom inloggning till tjänsten.
6. Avslutande av avtalet
Cityspotting kan säga upp avtalet med omedelbar verkan om kunden bryter mot dessa villkor eller produktens specifika regler. I sådana fall kommer kundens åtkomsträtt till Cityspotting-produkten att upphöra. Cityspotting är inte skyldig att återbetala köpesumman till kunden i sådana fall.
7. Överföring av avtalet
Kunden kan ge Cityspotting-produkten som present, men om kunden själv har aktiverat produkten på sin användarprofil, vilket innebär att innehållet aktiveras och tjänsten påbörjas, är det inte tillåtet att överföra det vidare till en tredje part utan Cityspottings uttryckliga samtycke. Cityspotting kan dock användas tillsammans med andra och tillfälligt ges vidare till andra. Cityspotting har rätt att överföra beställningsavtalet till ett annat företag vid affärstransaktioner eller företagsarrangemang, och meddela om överföringen via produktens webbplats och/eller skriftligen till kunden.
8. Ändringar i villkoren och tjänsterna
Cityspotting förbehåller sig rätten att ändra produktens villkor, tjänstepriser och faktureringsunderlag efter eget gottfinnande genom att meddela kunden i förväg på ett lämpligt sätt.
9. Dataskydd
Cityspotting hanterar kundens personuppgifter i enlighet med tjänstens integritetspolicy och tillämplig dataskyddslagstiftning. Cityspotting kan skicka elektroniska marknadsföringsmeddelanden till kunden om liknande produkter baserat på kundens relation med Cityspotting. Kunden kan avböja att ta emot sådana meddelanden via länken i meddelandena.
Cityspotting integritetspolicy: (Se integritetspolicy)
10. Tvister och klagomål
Vid eventuella tvister eller klagomål kommer Cityspotting och kunden först att försöka lösa problemet genom förhandlingar. Om en lösning inte kan nås, kan tvisten hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), som erbjuder opartisk lösning för konsumenttvister. Kunder har också möjlighet att söka hjälp från Konsumentverket (den svenska konsumentbyrån) eller Europeiska konsumentcentrum Sverige (ECC Sverige) vid tvister som involverar gränsöverskridande frågor inom EU.
11. Övriga villkor
Vid användningen av produkten bör man hålla sig inom ramen för lagen och allmänna uppföranderegler. Cityspotting-produkternas uppgifter och platser är utformade för att vara lagliga och i enlighet med god praxis, till exempel i uppgifterna ingår inte att gå in på privata eller militära områden. Kunden är alltid ansvarig för sina handlingar vid användning av tjänsten. Kunden måste agera lagligt, även om produktens föreslagna instruktioner är felaktiga av någon anledning. Under inga omständigheter kommer Cityspotting att vara ansvarig för några olagliga aktiviteter, missbruk, skador eller olyckor.
Tjänsten är inte utformad för att vara tillgänglig eller anpassad om inte särskilt nämnt. Detta innebär inte nödvändigtvis att det hindrar användningen av tjänsten, men det kan finnas situationer där kundens eventuella rörelse- eller sensoriska begränsningar hindrar eller försvårar användningen av vissa delar av tjänsten. Eventuellt behov av assistans bör klargöras innan tjänsten används, och Cityspotting är inte ansvarig för tillgängligheten eller anpassningen av några delar av tjänsten under några omständigheter.
Användaren är alltid ansvarig för sin egen säkerhet när hen rör sig och utför eventuella fysiska uppgifter.
12. Giltighet av villkoren
Dessa villkor träder i kraft den 11 augusti 2024 och gäller tills vidare.
13. Kundens försäkran
Kunden försäkrar att de uppgifter som eventuellt har lämnats är korrekta och aktuella samt att de har tagit del av och accepterat dessa beställnings- och användarvillkor. Kunden åtar sig att följa samtliga villkor som anges vid användning av tjänsterna.
14. Kontaktuppgifter
Fennoscandic Simulation Systems Oy
Organisationnummer (Business ID): 3136431-7 (Finland)
Hemstad: Jyväskylä, Finland
E-post: info@cityspotting.se